آذر ۱۳۹۶ - رسانه انقلاب

آرشیو ماهانه: آذر ۱۳۹۶

سینمای بدون ادبیات به ابتذال می‌انجامد

سینمای بدون ادبیات به ابتذال می‌انجامد

گزارشی از نشست‌ جنسیت در سینمای ایران به همراه صوت کامل

سینمای فرانسه «جنسیتی» است ولی سینمای هند «جنسی» است. اگر به سمت سینمای فرانسه برویم سینمای جنسیتی خواهیم داشت و اگر به سمت سینمای هند برویم سینمای جنسی خواهیم داشت. البته در حال حاضر بین این دو سرگردانیم.

۲۹ آذر ۱۳۹۶

آخرین کتابی که خوانده‌ام

یادداشتی بر کتاب عمار حلب، روایت گر زندگی شهید مدافع حرم «محمد حسین محمدخانی»

“عمار حلب” را محمدعلی جعفری درآورده است. ظاهرا خودش هم با شهید آشنا و رفیق بوده است. موسسه روایت فتح از سری کتاب‌های مدافعان حرم، هفتمی را به محمدحسین محمدخانی اختصاص داده است.

۲۹ آذر ۱۳۹۶

روحانی چگونه در انتخابات رای آورد؟

مدیر تولید محتوا ستاد آقای روحانی از روش جریان سازی در ذهن مخاطب می‌گوید!

روحانی چگونه در انتخابات رای آورد؟به طور خلاصه آنچه بنده می‌خواهم بگویم این است که اطلاعات چگونه وارد مغز می‌شود، درک چیست، درک و اطلاعات چگونه منجر به رفتار می‌شود،

۲۸ آذر ۱۳۹۶

فساد مجازی در فضای حقیقی

نقدی بر ویدئو‌های آپارات، که به طور رسمی ولنگاری را ترویج می‌دهند

در چند سال اخیر، در شبکه‌های مجازی اعم از سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های همراه، شاهد بازتاب نونهالان غرب‌زده‌ای هستیم که با فراموش کردن هویت دینی و ملی خود، دست به تابوشکنی‌هایی در عرصه فرهنگ و عفت ایران اسلامی می‌زنند. برنامه‌هایی که بعضا با هزینه‌های میلیونی در کنداکتور ویژه سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو قرار می‌گیرند اما به ظاهر از هیچ جایی حمایت نمی‌شوند!

۲۸ آذر ۱۳۹۶
بررسی راهبردها و چالش‌های مدیریت فضای مجازی در نشست مدیریت رسانه

چالش‌های مدیریت فضای مجازی

بررسی راهبردها و چالش‌های مدیریت فضای مجازی در نشست مدیریت رسانه

یک روزی می‌گفتیم رسانه یعنی تعامل انسان، ماشین، انسان! اساساً مدل ارتباطی این چنین بود. می‌گفتیم یک پیام داریم. این پیام را به فرستنده می‌دهیم که به یک…

۲۷ آذر ۱۳۹۶

تلگرام در تصرف ایرانی‌ها!

نحوه استفاده کاربران ایرانی از تلگرام درنشست علمی مدیریت رسانه

ساختار تلگرام یا گروه است که تعاملی است، یا کانال است که یک سویه است. ما از این دو ویژگی تلگرام استفاده کردیم و سه خاصیت کاربر هم وارد کردیم و پرسشنامه‌ای..

۲۷ آذر ۱۳۹۶
تحلیلی بر حضور فوتبالیست‌ها در مناطق زلزله زده

فوتبالیست‌ها جای هنرمندان را می‌گیرند

تحلیلی بر حضور فوتبالیست‌ها در مناطق زلزله زده

فوتبالیست‌ها و حضورشان در فضای رسانه‌ای و مجازی به مثابه بزک و نقابی در برابر حضور هژمونیک آنها در تغییر سبک زندگی حاکم و یک گذار الگویی مرجعیتی

۲۶ آذر ۱۳۹۶

کودک و نوجوان، فراموش شدگان عرصه ادبیات

بررسی علل ضعف ادبیات کودک و نوجوان در مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی

ادبیات کودک و نوجوان به ویژه ادبیات داستانی و در پی آن کتاب‌های کودک و نوجوان و آنچه که یک کتاب خوب در این حیطه را سامان می‌دهد مانند تصویرسازی مناسب برای کودک در کشور ما دارای استانداردهای تعریف شده نیست…

۲۶ آذر ۱۳۹۶

امان از دستت ای مجاز!

مروری بر بلایی که با فضای مجازی برسرمان نازل شده است

این فضای بی دروپیکر اولا چون عمق و ثبات ندارد مخاطب را تا می‌تواند سطحی‌نگر و کم عمق بار می‌آورد. ثانیا گستردگی اطلاعات و حجم انبوه داده‌ها، مخاطب را سردرگم و متوهم می‌کند.

۲۵ آذر ۱۳۹۶

به والت دیزنی خوش آمدید!

آیا ایران هم والت دیزنی خواهد داشت؟

«والت دیزنی تقدیم می‌کند» لابد این عبارت را دست کم یک بار همراه با نقش بستن ستاره های دنباله دار بر روی کاخ باشکوه دیزنی دیده‌اید.
قطعا نام دیزنی شما را بی اختیار یاد شخصیت های کارتونی همچون میکی موس،سیندرلا٬سفید برفی و…. می اندازد.اما دیزنی که بود،که بعد از سال ها هنوز هم حکمران دنیای سرگرمی است؟
والت دیزنی همراه با برادرش در سال ۱۹۲۳ استودیوی کوچکش را تأسیس کرد و کم کم با آثاری همچون «سفید برفی» و «آلیس در سرزمین عجایب» نامش بر سر زبان ها افتاد.
در فاصله جنگ جهانی اول تا دوم که کشورش فرانسه را مورد هجوم می دید، سعی کرد کارتون هایش را با طعم امید روانه بازار کند!
او از افراد ستم دیده قهرمان می ساخت و «سیندرلا» حاصل کار او در ایام جنگ و ناامیدی است. والت بخاطر خدماتش به فرانسه مدال «لژیون آوانر» را گرفت.
آنقدر در کارش موفق بود و اعتماد سیاست مردان را به خود جلب کرد، که علاوه بر دستیابی به کانال های تلویزیونی و رادیویی (ABC)، عملیات آماده سازی افکار عمومی برای مقابله آمریکا باشوروی را به او سپردند. بماند که شهربازی ای که دیزنی تاسیس کرده بود، محلی شد برای پذیرایی میهمانان پرزیدنت جان اف کندی!
آن چه برای ما جای سوال دارد، روابط و ارتباطات نزدیک سیاست مردان و هنرمندان نیست. و یا حتی مدال های متعددی که نظام غرب بر سینه والت چسباند.
دیزنی تفکر نظام خود را شناخت با همان دیدگاه اقتصادی اش، با همان سیاست کاری اش، او دنیای خودش را ساخت و پرداخت… دنیایی که بر جهان کودکان سایه افکنده و همین کودکان اند که امروز یا فردا کشورشان را در دست خواهند گرفت.
سوال اینجاست که، آیا هنرمندان کشور ما بی‌هدف دست به آفرینش های رسانه ای می‌زنند یا این سیاست مردان‌اند که راه استفاده از هنرمندان را نیاموخته اند؟
در نظامی که از شعارش تا مغز استخوان محتوایش، هر حرکت و هنری بدون هدف سعادت بخش مذموم است،چه چیز باعث می‌شود که هنرمندان و فیلم سازانی سر برآورند که یا بی هدفی در آثارشان موج می زند یا غرب زدگی!
و اگر هم انیمیشنی (همچون #فهرست_مقدس ) با یک تیر چند نشان را با کمال موفقیت هدف بگیرد، مورد حمایت دولت مردان فرهنگی‌ ما قرار نمی‌گیرد و نهایتا دو سینما در تهران با منت به او خواهند داد!
به دولت مردان و هنرمندان ما، که غرب را به عنوان نماد شکوه و تمدن می‌پرستند،پیشنهاد می‌کنم فعلا برای شروع «غیرت میهن دوستانه» شان را به عاریه بگیرند.
تا زمانی که هنرمندان ما راه را از مکتب و تفکر خودمان نیابند، ما همچنان باید از موفقیت های والت دیزنی حسرت ببریم و رو به روی قاب شیشه ای کنار فرزندانمان به این تصویر زل بزنیم و زیر لب زمزمه کنیم: «والت دیزنی تقدیم می‌کند»

۲۵ آذر ۱۳۹۶

Top